KiaBlog.pl – blog o marce Kia

Kia Optima

kia optimaKia Optima to koreańska limuzyna klasy średniej, jedna z przedstawicielek segmentu D. Kia Optima produkowana jest od 2000 roku przez koncern Hyundai, a dokładnie przez markę Kia Motors. W Europie zadebiutowała jednak dopiero jedenaście lat później. Na rynku model ten dotychczasowo znany był pod nazwą Kia Magentis – dopiero trzecia generacja trafiając do Europy przechrzczona została na Kia Optima. Jaka jest Kia Optima i co ją wyróżnia? Przyjrzyjmy się temu z bliska.

Model Optima – podobnie jak Magnetis – jest blisko spokrewniony z Hyundaiem Sonatą. Samochód zaprojektowany został przez głównego projektanta marki Petera Schreyera oraz Davida Limongelliego. Dynamiczny wygląd nadwozia nie kłamie – to prawdziwe auto z charakterem, które porywa swoim wyglądem.

Wygląd i wnętrze

Jakkolwiek nie spojrzelibyśmy na Kię Optimę jedno jest pewne – w tym modelu naszą uwagę przykuwa niemal wszystko. Począwszy od grilla zaprojektowanego według koncepcji „Tiger Nose”, poprzez smukłe i dynamiczne reflektory, sportową sylwetkę boczną o wąskich szybach, charakterystyczne detale, aż po daleko zachodzące na boki lampy tylne i oryginalnie wyprofilowaną klapę bagażnika. Na szczególną uwagę zasługuje również wnętrze auta. Charakterystyczna deska rozdzielcza zaprojektowana jest w eleganckim stylu. Jest przejrzysta, precyzyjna i nowoczesna. Wisienką na torcie są elementy wykończenia, do których wykorzystano dobrej jakości materiały i surowce.

Kia Optima stała się fenomenem na rynku samochodów klasy średniej, odnosząc niespodziewany i spektakularny sukces. Specjaliści branży motoryzacyjnej zgodnie potwierdzają, że samochód ten porównać można do renomowanej europejskiej marki. To jednak nie wszystko.

Dwa lata po premierze model Optima poddany został zmianom stylistycznym. Jedną z podstawowych zmian jest zastosowanie świateł do jazdy dziennej LED. Dodatkowo zmianie uległ wygląd krawędzi bagażnika, jego linia została wyostrzona, dzięki czemu nabrała jeszcze bardziej zadziornego charakteru. Kia Optima daje również do wyboru trzy nowe wzory 17 i 18 calowych felg. Minimalna pojemność bagażnika nowej Kii to 505 l (siedzenia rozłożone). Mimo wyraźnie opadającej lini dachu nowa Kia jest przestronna i pakowna. Zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa zapewniaja komfort nawet podczas długich podróży. Kia Optima ma 4845 m długości, 1830 mm szerokości i 1455 mm wysokości.

W ofercie figuruje możliwość zakupu pakietu stylistycznego „Touring”. W skład pakietu wchodzi unikalny wzór atrapy chłodnicy, chromowana listwa dolnego wlotu powietrza, dedykowane 18-calowe 2×5-ramienne felgi ze stopu lekkiego, dyfuzor pod tylnym zderzakiem w matowej czerni oraz sportowa, spłaszczona u dołu kierownica. Wnętrze samochodu zostało niezmienione, dodano do niego jednak szereg elementów dekoracyjnych.

Ceny i wersje

Nowa Kia Optima dostępna jest w trzech wersjach wyposażenia – M, L i XL. Za odmłodzone auto z roku modelowego 2014 zapłacić trzeba w wersji podstawowej co najmniej 84 900 zł. Urozmaicona wersja  wyposażenia L to koszt od 90 900 zł. Najbardziej bogatą wersja XL możemy dostać w cenie 107 900 zł. Wszystkie wersje Optimy dostępne są z silnikami benzynowymi 2.0 DOHC 165 KM i manualną skrzynią biegów, 2.0 DOHC 165 KM z automatyczną skrzynią biegów oraz z silnikiem diesel 1.7 VGT CDRi z manualną skrzynią biegów.

 

Exit mobile version